Tensiunea creşte între RetuRO, administratorul SGR, şi industria HoReCa. Restaurantele şi barurile devin un obstacol în calea recuperării ambalajelor. „Ne dorim o rearanjare a sistemului de colectare.“ Care sunt soluţiile?

 

edi6658 1 002 1

Proprietarii de restaurante nu vor să-şi cumpere propriile aparate de colectare precum retailerii, deşi marile restaurante precum Hanul lui Manuc „produc“ ambalaje cât un hipermarket ♦ „Nu ar fi fezabil aşa ceva – să arunci sticle şi să se spargă în aparatul instalat în restaurant, în timp ce clienţii stau la masă şi beau cafea. Sunt gata să ajut, dar fără să pierd bani“.

Jucătorii din HoReCa au lansat mai multe atacuri în ultimele săptămâni cu privire la funcţionarea Sistemului Garanţie-Returnare (SGR), despre care spun că le aduce o corvoadă în plus în activitatea de zi cu zi. Mulţi dintre operatorii de restaurante şi cafenele declară că lucrurile se mişcă prea greu în relaţia cu RetuRO, administra­torul SGR, unii dintre ei lansând chiar ideea suspendării programului.