Studiu de caz SGR. Cum a pierdut bani un mic retailer cu patru puncte de colectare ambalaje cu garanție. Feliciu Paraschiv, Asociația Comercianților Mici: Se fac foarte multe greșeli de numărare

 

download

Micii comercianți care colectează manual ambalaje cu garanție se plâng că RetuRo, administratorul Sistemului Garanție Returnare, nu le plătește întotdeauna pentru întreaga cantitate de peturi, doze și sticle trimise spre reciclare, că există întârzieri la plată și diverse probleme cu software-ul folosit. Ei susțin că nici măcar nu pot demonstra care este numărul exact de ambalaje predate RetuRO pentru a putea contesta sumele. Mulți au găsit metode inedite pentru a eluda sistemul, rămânând totuși în legalitate.

Mai exact, în luna mai, lanțul de magazine a predat 3.916 ambalaje, dar a primit bani pentru 1.966 ambalaje, adică 1950 de ambalaje în valoare de 975,5 lei în minus.

Cristian Păsărică, administratorul R’ Art SA, compania care operează lanțul de magazine, spune că nu știe de unde vine diferența și nici nu poate demonstra în vreun fel cantitățile pe care le-a predat transportatorului – ambalajele pleacă către centrele de numărare și sortare RetuRO în saci sigilați, iar în procesul verbal pe care îl primește de la transportator este menționat doar numărul de saci nu și cel de ambalaje.

„Luna trecută am predat 3.916 ambalaje și am primit bani pentru 1.966. Diferența este pierderea mea. Nu am contestat încă suma, dar dacă situația persistă o să discut cu un jurist pentru a analiza care sunt căile legale spre a-mi recupera banii”, a explicat, pentru Economica, Păsărică.

 

 

Sursa foto: economica.net, aici