Interviu cu Anca Marinescu, RetuRO, în așteptarea SGR: Luna decembrie va fi alocată pentru corectarea erorilor
Mult-așteptata implementare a Sistemului de Garanție-Returnare va aduce provocări pentru marii și micii comercianți. În timp ce retailerii importanți s-au pregătit cu RVM-uri (return veding machines), micii comercianți vor apela cel mai probabil la returnarea manuală, caz în care spațiul de depozitare va reprezenta o problemă pentru mulți dintre ei. Reprezentanții RetuRO vor organiza sesiuni de informare și chiar caravane pentru aceștia, astfel încât ei să înțeleagă cum va funcționa sistemul. Mai mult decât atât, luna decembrie va fi una în care se vor corecta erorilor și se vor îndrepta anumite detalii astfel încât să nu se blocheze sistemul. Mai multe detalii am discutat în cadrul unui interviu cu Anca Marinescu (foto), Corporate Affairs & Communication Manager RetuRO. Publicăm astăzi cea de-a doua parte a interviului.
Cum se va asigura RetuRO că sistemul este accesibil și eficient pentru toți consumatorii din România? Pentru marii retaileri, care au resursele necesare, ar trebui să fie mai clar, dar cât de pregătiți sunt micii comercianți?
Întregul Sistem Garanție-Returnare a fost creat pentru a fi simplu și accesibil consumatorilor, pentru că aceștia sunt cei care îl vor pune, practic, în mișcare. Adoptând un comportament responsabil atât civic, cât și raportat la mediul înconjurător, populația, în general va “hrăni” SGR cu ambalajele returnate, motivați fiind și de recuperarea garanției plătite inițial, la achiziția unei băuturi.
Citește mai mult
Sursa foto: green-report.ro, aici