O cantitate de peste 18 milioane de ambalaje de băuturi fusese colectată până la sfârşitul lunii februarie în cadrul Sistemului Garanţie-Returnare (SGR), potrivit informaţiilor transmise de RetuRO, administratorul sistemului ♦ În acest moment, spun retailerii, provocarea principală pe care o întâmpină clienţii este cea de identificare corectă a ambalajelor care pot fi returnate la aparat, mai exact a celor care au sau nu au logoul SGR.
Toţi marii retaileri din România colectează ambalajele de băuturi înrolate în Sistemul Garanţie-Returnare în regim automat, şi nu manual, investiţiile lor pentru implementarea acestui program de mediu obligatoriu fiind de ordinul milioanelor de euro, după cum reiese din datele transmise de companii şi centralizate de Ziarul Financiar.
Retailerii au implementat în etape diferite SGR în magazinele lor, unii începând de anul trecut să recompenseze clienţii pentru colectarea ambalajelor de băuturi, ca o modalitate de încurajare a acestui obicei.