Nu toate magazinele respectă SGR. Doar 25% dintre retaileri s-au înscris în sistemul garanție – returnare.

download (2)

La două luni de la implementarea sistemului garanție returnare, doar 25% dintre comercianți s-au înscris. Mulți se plâng că nu cunosc regulile și că nu i-a informat nimeni cum să se înscrie în sistem, cum să încaseze garanția și cum să primească produsele pentru reciclare. RETURO spune că echipele care ar trebui să îi instruiască pe retaileri, au ieșit în teren abia din luna ianuarie. Ce spun experții de mediu despre asta, aflați într-un nou episod al campaniei Reciclăm, să ne salvăm.

Retailerii se plâng de procesul greoi
Pentru fiecare recipient cu simbolul de garanție pe el, plătim cu 50 de bani în plus. Bani pe care îi recuperăm sub formă de voucher atunci când returnăm sticlele. Dacă vrem banii înapoi tot ce trebuie să facem este să venim la casiera magazinului. Însă care este pasul următor?

Loredana Samoilă, reprezentant magazin: „Cupoanele, care ne parvin de la clienți și acestea sunt înregistrate în contabilitate, iar ulterior predate către Returo, iar pe de altă parte avem sacii colectați cu ambalaje.”

Fiecare sac este sigilat și are un cod special. Regula spune că în momentul în care se strâng cel puțin trei saci, retailerul îi anunță pe cei de la Returo și o mașină va ridica ambalajele.

Citește mai mult