Guvernul a adoptat tarifele de administrare și gestionare a ambalajelor SGR

Guvernul a adoptat tarifele de administrare și gestionare a ambalajelor SGR printr-o hotărâre care modifică HG nr. 1074/2021 privind stabilirea sistemului de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile.
Concret, au fost stabilite tarifele de administrare și gestionare a ambalajelor SGR aplicabile în România în perioada 30 noiembrie 2023 – 31 decembrie 2024, urmând ca după 1 ianuarie 2025, tarifele de administrare și gestionare să fie stabilit de administratorul SGR.
Ce alte modificări sunt aduse HG nr. 1074/2021
- Se modifică semnificația termenilor „comerciant” și „comerciant HoReCa”, „distribuitor”, prin înlocuirea referirii la persoană juridică autorizată/ persoană juridică din industria hotelieră cu cea de operator economic/ operator economic din industria hotelieră, dat fiind faptul că mulți comercianți sunt întreprinderi individuale, persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale și sunt definiți ca fiind fără personalitate juridică.
- Producătorii sunt obligați să înregistreze în Registrul Ambalajelor SGR fiecare tip de ambalaj SGR pus pe piață.
- Comercianții sunt obligați să indice valoarea garanției distinct de prețul produsului, atât la raft cât și în documentele fiscale aferente produsului în ambalaj SGR.
- Se modifică semnificația termenului „tarif de gestionare”, prin menționarea plății exprese a acestuia prin transfer bancar, în vederea asigurării transparenței plăților.
- Tot în vederea asigurării transparenței, producătorii sunt obligați să plătească prin transfer bancar administratorului SGR tariful de administrare și valoarea garanției aferente produselor în ambalaje SGR introduse pe piața națională.
- Comercianții HORECA râmân în continuare fără obligația de a organiza puncte de returnare, însă administratorul SGR trebuie să le ramburseze acestora costurile privind manipularea ambalajelor SGR și astfel să le achite un tarif de gestionare.
Sursa foto: green-report.ro, aici