„Dă tonul la reciclat, alege cartonul ondulat” – Campania pentru protejarea mediului lansată de ROMPAP Smile Media

 

download

ROMPAP – Patronatul Industriei de Celuloză și Hârtie a lansat recent o campanie de informare intitulată „Dă tonul la reciclat, alege cartonul ondulat”, în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Această campanie îndeamnă populația la acțiune pentru protejarea mediului și reciclare, bazându-se pe un studiu realizat de ROMPAP în colaborare cu institutul de cercetare Ipsos România.

Conform studiului, colectarea selectivă a deșeurilor este un concept bine cunoscut în România, 92% dintre români fiind familiarizați cu acesta. Opt din zece români asociază corect colectarea selectivă cu ,,sortarea pe categorii” și o practică cât mai des. Plasticul este produsul/materialul colectat selectiv cel mai des, 92% dintre români sortând acest tip de deșeu, iar hârtia și cartonul sunt colectate selectiv de șapte din zece români.

Motivațiile românilor pentru a colecta selectiv sunt variate. Mulți români declară că aleg să colecteze selectiv din dorința de a reduce poluarea și din respect față de mediu. Preocuparea pentru un viitor mai sustenabil pentru generațiile următoare este, de asemenea, un factor important. Românii au învățat acest obicei din familie sau de la prieteni, procentul acestora fiind de 17%. De asemenea, presiunea asociațiilor de locatari joacă un rol semnificativ în adoptarea acestei practici.