Consumatorii conștientizează că ambalajele SGR au valoare. Pentru unii, însă, valoarea garanției este prea mică

 

708735a6045ea946f15a9c7c16f10424 XL

A doua raportare preliminară a companiei RetuRO, administratorul Sistemului Garranție Returnare(SGR), arată pentru luna ianuarie o creștere a ratelor de returnare pentru ambalajele marcate SGR la 1,53% pentru plastic, 0,93% pentru metal și 0,36% pentru sticlă. În toital, 2,24 milioane de ambalaje au fost returnate în luna ianuarie de către consumatori, ceea ce indică faptul că tot mai mulți dintre aceștia au început să conștientizeze valoarea pe care o are ambalajul băuturilor pe care le consumă.

”La mai puțin de trei luni de la inaugurare, SGR este încă la un nivel incipient, însă cifrele raportate se încadrează în estimările inițiale și suntem optimiști că obiectivele primului an pot fi îndeplinite. În următoarea perioadă vom vedea din ce în ce mai multe ambalaje SGR pe rafturile magazinelor, până când toate produsele cu ambalaj fără garanție vor fi înlocuite. De asemenea, continuă în ritm alert atât dezvoltarea centrelor regionale, cât și campania de sprijinire a comercianților pentru semnarea contractelor și conformarea cu obligațiile legale. Le mulțumesc tuturor celor care contribuie la succesul acestui proiect esențial pentru viitorul României”, a declarat ministrul Mircea Fechet.

În luna decembrie, producătorii au pus pe piață aproximativ 45 de milioane de produse cu ambalaje SGR. În ianuarie 2024, 502 producători au raportat că au pus pe piață 178.619.190 produse ambalate în PET, CAN sau sticlă cu marcajul SGR.

Raportat la numărul total de ambalaje SGR puse pe piață, cele 2,4 milioane de ambalaje returnate reprezintă încă o valoare departe de obiectivele de colectare propuse pentru anul 2024. Recordul de ambalaje SGR colectate într-o singură zi îl deține Municipiul București, cu peste 1.000 de saci colectați.

Citește mai mult

Sursa foto: revista-piata.ro, aici