Există sustenabilitate alimentară într-un hipermarket? Un interviu CSR cu Lidl
Sustenabilitate alimentară, hrană proaspătă, hipermarket-uri în expansiune, conștiința risipei alimentare: cum pot supraviețui toate aceste concepte într-o singură filozofie? Maria Mihai, director de comunicare și CSR Lidl România, oferă un exemplu.
Green Report: Prin ce programe și activități ajutați la combaterea risipei alimentare?
Maria Mihai: Combaterea risipei alimentare este unul dintre cele mai importante domenii de acțiune din strategia noastră de sustenabilitate, ca parte a pilonului de conservare a resurselor. Ne-am luat angajamentul de a reduce pierderile din propriul lanț de aprovizionare printr-o serie de măsuri pe care le implementăm și îmbunătățim de mai bine de zece ani.
De exemplu, gestionăm stocurile folosind un sistem de comandă bazat pe cerere, respectăm lanțul de frig pe tot traseul, urmărim stocurile și reducem prețurile produselor alimentare care se apropie de limita termenului de valabilitate, suntem partener fondator al Rețelei Naționale de Bănci pentru Alimente și donăm către ei produse bune de consum, care sunt surplus.
Probabil că acesta din urmă este cel mai important program al nostru de combatere a risipei alimentare, iar asta pentru că excede propriile operațiuni. Suntem partener al Rețelei Băncilor pentru Alimente, nu doar donator către acestea.
Sursa foto: green-report.ro, aici