RETURO, mega-programul național de reciclare, funcționează cu numai două centre de sortare, plus unul „de avarie”. Nu e singura problemă

download (22)
Centrul de numărare și sortare a ambalajelor returnabile din Bonțida, Cluj, a fost singurul deschis la momentul inaugurării Sistemului de Returnare – Garanție în România, pe 30 noiembrie. Între timp, au mai fost deschise alte două, unul în regim de închiriere.

La numai trei săptămâni de la lansare, sistemul de returnare-garanție, care ar urma să îi educe pe români să returneze ambalajele reciclabile dă multe bătăi de cap. Programul a pornit cu un singur centru de sortare într-o țară cu 19 milioane de locuitori. Acum are două, plus unul auxiliar.

Timp de zece zile, am strâns acasă, întregi, nedeformate, toate ambalajele de băuturi pe care le-am cumpărat: apă, sucuri, bere, vin.

PET-urile și sticlele unei familii medii din România au luat apoi calea automatului de reciclare.

Era defect.

Opțiunea doi: magazinul la care ambalajele pot fi colectate manual. Adică de către vânzător. Care și eliberează apoi voucherele pentru garanție. Cele de 50 de bani.

30 de ambalaje x 0,50 lei = 15 lei.

Pentru care am primit nu un voucher, ci 20. Câte unul de ambalaj. După 10 minute, am renunțat la ultimele vouchere. Și la sticle.

Am căutat să aflu povestea – scurtă, dar care naște povești – a SGR (Sistemul de Garanție – Returnare) .

 

                                                         Citește mai mult

Sursa foto: romania.europalibera.org, aici