Având în vedere bugetul insuficient alocat modernizării și întreținerii infrastructurii rutiere, această metodă este mai mult decât binevenită. Și asta pentru că permite economii ce pot depăși 30%, iar timpul de execuție scade la 50%, in raport cu solutiile clasice, potrivit specialiștilor din echipa SAT a grupului STRABAG.
Practica utilizării tehnologiilor de reciclare conduce la modernizarea drumurilor în timp record, într-o manieră sustenabilă, facându-le mai rapide, mai sigure și mai durabile, pe măsura așteptărilor beneficiarilor, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții echipei SAT care se ocupă de reciclare și stabilizare în cadrul grupul STRABAG.
Potrivit lor, reciclarea la rece este una dintre cele mai eficiente metode de reconstrucție a drumurilor și constă în utilizarea integrală a materialului rezultat din frezarea îmbrăcăminții rutiere existente, degradate, prin adăugarea de lianți hidraulici si/sau bituminoși și agregate naturale şi punerea în operă cu ajutorul reciclatorului sau a stațiilor mobile de reciclare.
Grijă pentru mediu
Astfel, materialele din structura rutieră veche, degradată, sunt refolosite în același loc, ele fiind reintroduse în ciclul de viață al noului drum. În timp ce, în reabilitarea rutieră convențională, straturile de asfalt și celelalte materiale din corpul drumului, degradate, trebuie frezate și depozitate, uneori într-o manieră costisitoare, cu risc ridicat de afectare a mediului, au explicat specialiștii în reciclare: „La STRABAG utilizăm procedeele de reciclare la rece și oferim astfel o alternativă sustenabilă, eficientă din punct de vedere a costurilor și la o calitate ridicată”.