Cum a modificat OUG 133/2022 legea salubrizării (101/2006) și OUG 92/2021 privind regimul deșeurilor
Ecoteca a realizat un tabel comparativ pentru a fi urmărite mai ușor modificările legislative aduse de noua ordonanță Legii 101/2006. Îl puteți consulta în articol.
Totodată, găsiți în articol care sunt principalele critici și sugestii aduse de organizațiile din sectorul gestionării deșeurilor noilor modificări.
Câteva aspecte relevante:
• în serviciul de salubrizare a fost inclusă și operarea centrelor de colectare prin aport voluntar care vor fi finanțate prin PNRR
• obligația implementării unui sistem integrat de gestionare a biodeșeurilor din deșeurile municipale, format din stații de transfer, instalații de compostare și/sau instalații de digestie anaerobă (…) împreună cu puncte de colectare/sisteme de colectare individuală din «poartă în poartă», centre de colectare prin aport voluntar, insule ecologice digitalizate (obligație inclusă și în OUG 92/2021 cu deadline 31 decembrie 2023)
• UAT-urile au obligația să implementeze, până la data de 1 ianuarie 2025, colectarea separată a deșeurilor textile (obligație inclusă și în OUG 92/2021 pentru producători și generatori).
• și până la data de 1 ianuarie 2025, colectarea separată a deșeurilor periculoase din deșeurile menajere (obligație existentă și în OUG 92/2021)
Cum a modificat OUG 133/2022 legea salubrizării (101/2006) și OUG 92/2021 privind regimul deșeurilor Copy
Ecoteca a realizat un tabel comparativ pentru a fi urmărite mai ușor modificările legislative aduse de noua ordonanță Legii 101/2006. Îl puteți consulta în articol.
Totodată, găsiți în articol care sunt principalele critici și sugestii aduse de organizațiile din sectorul gestionării deșeurilor noilor modificări.
Câteva aspecte relevante:
• în serviciul de salubrizare a fost inclusă și operarea centrelor de colectare prin aport voluntar care vor fi finanțate prin PNRR
• obligația implementării unui sistem integrat de gestionare a biodeșeurilor din deșeurile municipale, format din stații de transfer, instalații de compostare și/sau instalații de digestie anaerobă (…) împreună cu puncte de colectare/sisteme de colectare individuală din «poartă în poartă», centre de colectare prin aport voluntar, insule ecologice digitalizate (obligație inclusă și în OUG 92/2021 cu deadline 31 decembrie 2023)
• UAT-urile au obligația să implementeze, până la data de 1 ianuarie 2025, colectarea separată a deșeurilor textile (obligație inclusă și în OUG 92/2021 pentru producători și generatori).
• și până la data de 1 ianuarie 2025, colectarea separată a deșeurilor periculoase din deșeurile menajere (obligație existentă și în OUG 92/2021)
Cum a modificat OUG 133/2022 legea salubrizării (101/2006) și OUG 92/2021 privind regimul deșeurilor Copy Copy Copy
Ecoteca a realizat un tabel comparativ pentru a fi urmărite mai ușor modificările legislative aduse de noua ordonanță Legii 101/2006. Îl puteți consulta în articol.
Totodată, găsiți în articol care sunt principalele critici și sugestii aduse de organizațiile din sectorul gestionării deșeurilor noilor modificări.
Câteva aspecte relevante:
• în serviciul de salubrizare a fost inclusă și operarea centrelor de colectare prin aport voluntar care vor fi finanțate prin PNRR
• obligația implementării unui sistem integrat de gestionare a biodeșeurilor din deșeurile municipale, format din stații de transfer, instalații de compostare și/sau instalații de digestie anaerobă (…) împreună cu puncte de colectare/sisteme de colectare individuală din «poartă în poartă», centre de colectare prin aport voluntar, insule ecologice digitalizate (obligație inclusă și în OUG 92/2021 cu deadline 31 decembrie 2023)
• UAT-urile au obligația să implementeze, până la data de 1 ianuarie 2025, colectarea separată a deșeurilor textile (obligație inclusă și în OUG 92/2021 pentru producători și generatori).
• și până la data de 1 ianuarie 2025, colectarea separată a deșeurilor periculoase din deșeurile menajere (obligație existentă și în OUG 92/2021)